T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADANA / ÇUKUROVA - Adana Ticaret Borsası Anadolu Lisesi

Tarih DersiTÜBİTAK Projemiz

Projemiz, tarih derslerini daha etkili kılmak amacıyla tarihi karakterlerin hologramlarını kullanmayı önerir. Hologram sınıfları, öğrencilere tarihi olayları canlandırma imkanı sunarak derse olan ilgiyi

artırabilir. Projemizde amaçladığımız konu tarih derslerinin işlenişi sırasında olayları öğrencilerin kafalarında canlandırmak ve tarih öğretimini daha etkili bir biçime getirmektir. Geliştireceğimiz

yöntemi tüm ülkeye ve daha sonra dünyaya yayarak örgün eğitimin parçası haline getirmek hedefimizdir. Öncelikle tarihi karakterlerin iki boyutlu veya üç boyutlu modellemeleri

oluşturularak hologram sisteminde uygun hale getirilecektir. Bu hologram sistemleri her okulda bir tane olacak şekilde oluşturulacak  hologram sınıflarına konulacaktır. Müfredatın en önemli konuları bu sınıfta öğretmenler desteği ile anlatılacak ve yorumlanacaktır böylece öğrencinin tarihi

olayları kafasında canlandırması sağlanacak ve derse olan ilgisi artacaktır. Hologram teknolojisi, 3D (üç boyutlu) görüntülerin oluşturulmasına ve gösterilmesine yönelik özel bir teknolojiyi içerir. Hologramlar, gerçek dünya nesnelerinin veya sahnelerinin üç boyutlu bir temsilini yaratmak için

kullanılır. Örneğin Fatih Sultan Mehmet’in hologram teknolojisi ile hologram cihazından yapay zeka

desteği kullanılarak canlandırılıp konuşturulması ve İstanbul’un Fethini kendi ağzından 

anlatması. Sultan Alparslan’ın hologram görüntüsünün Malazgirt Zaferini anlatması ve öğrencilerin sorduğu sorulara yapay zeka kullanarak cevap verebilecek hale getirilmesi.

 

Projenin hayata geçirilmesi durumunda projenin tarih dersi ile sınırlanmayıp diğer tüm derslerde aktif olarak kullanılmasını amaçlıyoruz. Fen ve matematik derslerinde, öğrencilere karmaşık konuları

daha iyi anlamaları için 3D modelleme ve simülasyonlar kullanılabilir Örneğin, biyoloji dersinde, öğrencilere insan vücudu organlarının holografik modellerini göstererek anatomiyi daha iyi anlamaları sağlanabilir. örneğin fizik dersinde Isaac Newton’un hologram şeklinde derse girip

Newton yasalarını açıklaması gibi… Yalnızca ilköğretim ve ortaöğretim okullarıyla sınırla

kalınmayıp üniversite bölümlerinde de kullanılabilir. Hologramlar, öğrencilere yaratıcı sanat ve tasarım derslerinde daha fazla olanak sunabilir. Örneğin, mimari tasarım öğrencileri, hologramlar

aracılığıyla tasarladıkları binaları sanal olarak görebilir ve inceleyebilirler.

 

 

Giriş Kısmı:

 

İstanbul'un fethini, Fatih Sultan Mehmet'in kendi ağzından duymak istemez miydiniz? Veya Yavuz Sultan Selim Han'ın Mısır seferini…

 

Bizim projemiz, işte bu deneyimi amaçlamaktadır. Hem de eğitim sisteminin bir parçası olarak tüm eğitim kurumlarında…

 

Bizim projemizin temel amacı tarih derslerini daha canlı ve öğrenci odaklı hale getirmektir. Tarihi olayları sadece kitaplardan okumak yerine, öğrencilerin zihinlerinde canlandırmak istiyoruz. Bu sayede öğrenme deneyimini daha etkili ve unutulmaz kılmayı hedefliyoruz.

 

Yöntem ve Yol Haritası Kısmı:

 

Projemizde kullanacağımız yöntemler şu şekildedir:

 

İlk aşamamız, öğretmenin anlatacağı dersin konusu ne ise, o dersin kahramanının görüntüsünün oluşabilmesi için 2D veya 3D çizim tasarımı yapmak olacaktır.

Ardından gerekli seslendirmeler, kahramanımıza yapay zeka teknolojisi kullanılarak eklenecektir.

Bir sonraki aşamamız, kahramanımızın soru cevap yapabilecek duruma gelebilmesi için yapay zeka direktifleri doğrultusunda, kahramanımıza konusu ile ilgili cevapların yazılım kodları kullanılarak eklenmesi olacaktır.

Bu sayede hangi ders işlenecekse, öğrenciler o dersin kahramanının bizzat kendi ağzından başından geçen olayları dinleyebilecektir.

Hologram sınıfında toplanan öğrencilere verilecek derste, hologram cihazını dersin öğretmeni başlattıktan sonra kahramanımızın görüntüsü 3D olarak sınıfın içinde görüntülenecektir.

Ardından kahramanımız konuşmasına başlayacak, yaşadığı ilginç olayları, eğitim hayatını, savaş stratejilerini hangi düşünürlerden etkilendiğini ve o dönemin yaşamının nasıl olduğunu öğrencilere anlatacaktır.

Kahramanımızın konuşması sırasında, onun anlatımını destekleyecek görüntüler akıllı okul tahtası cihazına veya projeksiyon cihazı yardımıyla perdeye yansıtılacaktır.

Bu sayede öğrenciler, kahramanımız olay örgüsünü anlatırken, görüntüler sayesinde daha sağlıklı bir şekilde konuyu anlayabileceklerdir.

En önemli konuların işlenmesine elverişli olan bu sınıfta, dersin öğretmeni istediği zaman cihazı durdurabilecek, eksik gördüğü konuları veya eklemek istediği kısımları dile getirebilecektir.

Konu anlatımı kahramanımız tarafından sonlandıktan sonra istek dahilinde soru cevap aşamasına geçilecektir.

Bu aşamada öğrenciler, kahramanımıza istediği soruyu yöneltebilecektir. Kahramanımız, bu soruları öğrencilerle diyalog şeklinde cevaplayacaktır.

Yapay zekanın en gelişmiş teknolojisini kullanacağımız kahramanımız, bu sorulara eksiksiz olarak cevap oluşturabilecektir.

Öğrenci konuyu ve soru cevap kısmını istediği zaman tekrar dinleyebilecektir.

Bu sayede öğrencinin derse olan ilgisi ve öğrenim yetisi olumlu bir şekilde gelişecektir.

Kapanış:

 

Şimdi sorum sizlere… Sizce de Jül Sezar'ın, Büyük İskender'in, Napolyon'un ve Fatih Sultan Mehmet Han'ın yaşadıklarını bizzat kendi ağızlarından dinlemek etkileyici olmaz mıydı?

 

Introduction:

 

Wouldn't you want to hear about the conquest of Istanbul from the mouth of Fatih Sultan Mehmet? Or the Egyptian campaign of Yavuz Sultan Selim Khan...

 

Our project aims to provide exactly this experience, and as part of the education system, in all educational institutions...

 

The primary goal of our project is to make history lessons more vivid and student-centered. Instead of just reading historical events from books, we want to bring them to life in the minds of students. In this way, we aim to make the learning experience more effective and memorable.

 

Methodology and Roadmap:

 

The methods we will use in our project are as follows:

 

Our first stage will be to create 2D or 3D design drawings for the character of the lesson that the teacher will teach, so that the image of the character can be formed.

Then, necessary voiceovers will be added to our character using artificial intelligence technology.

Our next stage will be to add the responses related to the subject to our character, in accordance with artificial intelligence directives, using software codes, so that our character can respond to questions and become interactive.

This way, students can listen to the events that happened to the character of the lesson in their own words for any lesson being taught.

In the hologram classroom, after the teacher initiates the hologram device, the image of our character will be displayed in 3D within the classroom.

Then our character will start speaking, narrating interesting events, educational life, war strategies, influences from philosophers, and how life was during that period to the students.

During our character's speech, images supporting the narration will be projected onto the smart school board or screen using a projection device.

This way, students can better understand the topic through images while our character narrates the plot.

In this classroom suitable for handling the most important topics, the teacher can pause the device whenever needed, express the missing or additional parts.

After our character concludes the presentation, the Q&A session will be initiated upon request.

At this stage, students can ask our character any questions. Our character will answer these questions in a dialogue format with students.

Our character, using the most advanced technology of artificial intelligence, will be able to generate complete answers to these questions.

Students can listen to the topic and the Q&A section again whenever they want.

This way, the student's interest in the lesson and learning ability will positively develop.

 

Closing:

 

Now, I ask you... Wouldn't it be impressive to hear about the experiences of Julius Caesar, Alexander the Great, Napoleon, and Fatih Sultan Mehmet Khan directly from their own mouths?

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.02.2024 - Güncelleme: 27.02.2024 19:02 - Görüntülenme: 68
  Beğen | 0  kişi beğendi

Etiketler :
proje,